Tjejsnack V42

Denna vecka handlar frågorna om ett ämne jag uppskattar.


Böcker

Gillar du att läsa böcker?
Jag har alltid älskat att läsa och slukar hur många böcker som helst. Tröttnade ganska fort på ungdomslitteraturen och gick till vuxenböckerna tidigt

Hur många böcker läser du per år?
Under sommaren läser jag omkring fyra stycken i veckan och annars brukar jag hinna med åtminstone en. Hamnar förmodligen runt 50-60 om året iallafall.

Vad för sorts böcker läser du helst?
Jag gillar biografier, men överhuvudtaget så uppskattar jag böcker som får en att tänka till, fantisera, lära sig eller bara koppla av. En allätare med andra ord.

Favoritförfattare?
Paulo Coehlo, honom gnatar jag jämt om. Sättet han skriver på är underbart. Ge mannen ett nobelpris istället för att ständigt ge det till folk som ingen människa har läst.

Bästa boken du läst?
Liftarens Guide till Galaxen, kan inte välja någon annan. Den sätter sprätt på fantasin och det är en skön blandning av pricksäker humor och sköna karaktärer.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits