Frågor från tjejsnack.

Tilda svarade på massa skumma frågor och självklart blev jag sugen på att hoppa med så nu kör vi.

Ämnet var kanske inte riktigt mitt, men jag kör så gott det går.

Vilka TV-serier följer du? Ingen slaviskt, men jag har mina tider då jag ser på tv och oftast blir det samma saker. Eftersom jag bara kan se vad folket på undervåningen kollar på så är det en märklig blandning.
Oprah, Quack Pack, ER & Du är vad du äter, är de programmen som oftast står och går här hemma. Första och sista alternativet för att ingen orkat byta kanal och de två övriga för att andra i familjen följer dessa slaviskt.
Brukar du titta på nyheterna? Jag föredrar att läsa om vad som hänt och ser en nyhetspaus som en chans att göra en god kvällsmacka, duscha eller städa undan lite. Svaret är alltså Nej. Dock så händer det att jag ser ett och annat inslag, men jag avskyr att kolla på Vädret. SMHI kan vara det mest onödiga vi har i Sverige och den åsikten står jag för.
Vad skulle du aldrig titta på? Jag har aldrig förstått mig på människor som kan följa tv-program och inte missa ett enda avsnitt. Framförallt dokusåpor, helt meningslöst. Läs en bok!
Hur ofta/mycket tittar du på tv? Säkerligen en halvtimme-timme per dag, oftast i samband med mellanmål/frukost/nattmacka. (Jag är lite svag för nattmackor)
Hur många TV-apparater har du? Jag personligen har en liten med inbyggd video, fungerar utmärkt för mig. Dock så är jag lite sugen på en riktig bjässe för att kunna njuta av fotbollsmatcher, OS, VM och EM.
Under dessa sportevenemang så är jag klistrad vid apparaten. Senaste vinter-OS såg jag varje curlingmatch två gånger och då ingår matcherna som Sverige inte spelar. Efter det är jag rysligt bra på curling-regler, taktiker och lag. Meningslöst vetande med andra ord.

Nästa gång hoppas jag att frågorna handlar om någonting som intresserar mig. Böcker? Träning? Utbildning? Den som lever får se...




Kommentarer:
Postat av: T

haha ja tycker inet heller att ämnet var så roligt att skriva om, det kommer säkert något flummigt kul nästan gång. är du i skolan idag?

2006-09-26 @ 08:01:59

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits