Sträckningar och insikter

Jag har sträckt minst en muskel i benen, den andra smärtan skulle kunna vara träningsvärk. Jag hoppas skiten går över till Åland tournament nästa vecka. Hatar att vara halvskadad. Strunt samma, förhoppningsvis så går det över fort.

Insikten för kvällen är att min forna icke existerande dygnsrythm har bättrats på. Klockan är bara några minuter efter tolv och jag är dödligt trött. För bara några månader sedan så kunde jag utan problem sitta sömnlös upp till klockan fyra och göra absolut ingenting. Lika bra att jag lagt av med det.

Nästa steg är maten, precis som jag skrev i tidigare inlägg. Börjar redan imorgon med att gå upp skapligt innan min körlektion och äta frukost. Efter lektionen ska jag försöka göra en planering för hur mycket jag måste plugga om dagen för att hinna med skolgången som jag har tänkt. Bara att köra på i tre hundra åttio, nu vill jag bli klar. Fort.

Dessutom kör jag upp om tre veckor och nu börjar det kännas viktigt att klara det, jag har nämligen bestämt mig för att spela fotboll på skoj i ett outstanding lag en bit härifrån i sommar. Kan inte vara med nu på grund av allt pollen som florerar. Körde en timme med pappa igår, imorgon ska jag först ha en lektion på morgonen och sedan ska jag och pappa köra en stund på kvällen. Tycker fortfarande inte att det är kul, men ibland får man offra sig.
Halkan däremot, den kör jag gärna igen, utan nervositeten i början.

Dags att sova en stund tror jag bestämt. Första natten utan krullet i lägenheten. Vad säger man?
Utöver att jag sakta men säkert börjar skapa mig rutiner så lutar det nästan åt att jag tofflar också. Vem hade trott det? Jag kan absolut inte klaga iallafall.

Zzzzzzz....

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits