Seriös eller bara kluven?

Den här dagen är svår, jag har skrivit tre olika inlägg som jag raderat redan innan de publicerats.
Två har varit negativa, arga och ledsna och ett har varit uppåt och positivt. Mitt humör växlar kraftigt idag, stundvis är jag glad som en lärka och i nästa känns allt hopplöst. Det enda som fattas är egentligen att jag börjar höra röster också. Helt ultimat vore det.

Låg i badkaret och läste igenom lite av allt jag skrivit under hösten och vintern som gått, det väcker en del tankar. Läser man bara bitvis så kan man lätt tro att jag är jordens mest deprimerade människa. Det är jag absolut inte, men vissa saker måste bara ner på papper. Läser man andra rader så skulle man kunna ana en lycklig juppie utan det allra minsta problem, Så är det tyvärr inte heller, nog för att jag tar lätt på små bagateller, och inte bryr mig så mycket om det, så kommer det alltid en dag när allt hostas upp och man mår som skit. Jag avskyr dem dagarna.

Idag är en sådan dag som hade kunnat gå över styr och blivit rysligt deprimerande, men som den sällskapssjuke männika jag är så såg jag istället till att aktivera mig och umgås med folk som gör mig glad.

Hur ska 2007 kunna bräcka 2006, som var ett av de roligaste åren ever, har funderingarna gått. Jag tror inte längre att det blir några problem. Man minns de glada stunderna och sådana har jag många framför mig.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits