Vad är väl en helg i Valla?

Såhär såg min snurriga söndag ut.
Klockan sju släpade jag mig ur sängen för att åka iväg till samlingen, vi hade DM igår och två matcher att se fram emot. Klockan 09.00 var det matchstart och jag spelade två perioder som back, utan att göra ett enda rätt. Morgonmatcher är inte min grej. Sista perioden fick jag spela forward, vilket helt plötsligt innebar att jag och Ida gjorde mål i varenda byte. Helt otroligt flyt hade vi i spelet, förvisso inte mot ett speciellt bra lag, men det var mer än vad många andra klarade av under den matchen. 

Inför match två hade jag hunnit tagga till ordentligt. Med sådant flyt under slutet av första matchen så bör det ju kunna gå bra i den andra.  
Det fick vi aldrig veta. Två byten, resten på bänken tillsammans med Thess och vi förlorade matchen och åkte ur DM.

Jag vill inte verka bitter eller självgod, men det gör jag förmodligen ändå, men både jag och Leonken är bra mycket bättre än åtminstone fyra av de sprättar som stod på planen under sista matchen. Det hade räckt med oavgjort mot ett lag som vi vann mot för några veckor sedan och vi förlorar med 3 mål.

Ibland har jag ytterst svårt att förstå hur folk tänker.

Efter det blev det firande av Lillebror på födelsedagen och självfallet också farsdag. Det innebar släkten och smörgåstårta. Trevligt värre.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits