Pilates Petra talar

Gårdagens träning började lovande. Kliver ut utanför omklädningsrummet, ställer oss och väntar på att få komma in i salen bland alla tanter runt omkring. Ganska snabbt inser jag att mitt försök att smälta in genom att dra på mig ett linne att träna i var förgäves, shortsen i modell fotboll avslöjade mig ganska fort och jag fick endel skeptiska miner av avundsjuka gummor i råtighta långbyxor. När vi väl sprattlar igång så hamnar jag bredvid Pernilla och en tävlingsinriktad dam, hon tajmade varenda rörelse och såg till att göra precis samtidigt som mig. Sånt där går inte att tävla i anser jag, men jag var iallafall starkare än henne. Måste få påpeka att det var bra mycket jobbigare än vad jag väntat mig och jag var helt säker på att jag skulle vakna upp med jordens träningvärk, men den verkar utebli som tur är.

Idag kallar jobbet och än en gång hoppas, och ber, jag för att ha konstant kassatid. Vore dessutom mycket trevligt att stänga med någon som är effektiv och rolig människa. Fast man ska inte gapa efter för mycket.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits