Den yngsta, med platt hår, vann.

Jag är ungefär lika engagerad i mitt skolarbete som en bäver bland kaktusar. Jag har ingen ro att sätta mig ner och göra skiten, det spelar ingen roll att jag vet att jag måste, när jag vet att jag egentligen inte behöver. Kan låta konstigt, men jag är överjävligt dålig på att göra saker bara för att jag måste, det måste ge något. Även om något är tråkigt så kan jag tvinga mig igenom det om jag lär mig något eller känner att jag kommer ha användning för det senare. Naturkunskapen som ligger och drar, är en meningslös kurs för mig. Jag kan den och jag kan inte förmå mig att sätta mig ner och beskriva periodiska systemet för trehundrade gången. Faktum är att jag vid det här laget är såpass säker på den delen att jag utan problem skulle kunna rabbla åtminstone trettio grundämnen, med kemiskbeteckning och atomnummer. Meningslösa fakta har alltid fastnat i min skalle och det där lär jag aldrig ha användning för i hela mitt liv.
Vi ska inte ens bemöda oss med att gå in på energiformer och elförbrukning.

Jag ger skiten tjugo, är det inte klart då så går jag och sover.

Kommentarer:
Postat av: nathalie

när är du färdig med den där skolan?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits