God morgon och äcklig kyla

Jag skrev ett långt och förklarande inlägg angående gårdagens irritation nyss, men det blev osammanhängande, bittert och inte minst så skulle det reta upp åtminstone 20pers som man umgås med varenda innebandyträning och det känns smått onödigt. 

Jag har otroligt svårt att få ner något vettigt när jag är irriterad, allt vill ut på samma gång och blir en redig oreda. 

För att bryta den negativa trenden här i bloggen kan jag stolt berätta att jag numer är ägare av ungefär 5par rosa fotbollsstrumpor. Första gången någonsin jag har lyckats missfärga något trots att jag inte sorterar tvätten det minsta. Den nya röda morgonrocken som jag fick i julklapp blev det plagg som övervann min talang för tråktvätt. Av någon anledning så känner jag mig mer nöjd än irriterad över att äntligen ha lyckats göra något fatalt misstag, min käre mor har tjatat i över 7år om att mitt sätt att tvätta är fel och nu fick hon rätt. Det unnar jag henne efter att energi hon lagt ner på att försöka lära mig att få kläderna rena på ett respektabelt sätt och inte minst för de åtskilliga gånger vi har haft hur-man-stryker-en-skjorta-kurser hemma.


Kommentarer:
Postat av: Thess

- Våren har börjat bra och fortsätter vi det positiva spelet har vi en bra chans till seger, säger Gillner.
Från Katrineholmskuriren. Tillåt mej ASGARVA. Fortsätter vi vårt positiva spel så kan vi ändå inte gå om Onyx, Telge och Nykvarn. Såvida dem inte börjar förlora alla sina matcher. Katrineholm kanske tar hem hela serien i år, vem vet.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits