Åland tournament.

Vi gav oss iväg på fredag morgon. Först blev det en tur till Valla för att hämta upp Mickan, och sedan körde vi mot Enköping. Där sammanstrålade vi med resten av laget och åt varsin hamburgare med drypande feta pommes. Efter maten så bar det av igen, trötta, hungriga och nu även stressade, det var ungefär här allt spårade ur fullkomligt. .
Precis som vanligt när jag är med så åkte vi fullkomligt fel och kom ganska snart fram till att vi faktist skulle missa båten. I samma veva så kom vi även fram till att kartorna, som var prydligt utskrivna från Eniro, visade oss vägen till Kapellskär och inte till Grisslehamn, dit vi egentligen skulle. Vi hade dock inte hunnit till båten även om den gick från förstnämnda.

Det blev fem timmar i Norrtälje (förövrigt en väldigt fin, men tråkig plats) En fotboll inhandlades och många hann med att visa upp tekniken.


Matcherna vi spelade gick faktist riktigt bra, åtminstone de flesta.
Den första var ingen höjdare dock, efter två byten hade jag fortfarande inte rört bollen och resten av matchen var ett enda stort grötande. Inte speciellt bra. Trots detta vann vi.

Andra matchen vann vi relativt lätt. Jag spelade ett byte och satt på bänken och ylade resterande matchminuter. Vi vilade spelare*

Lördagens sista match var mot Väsby som spöat Telge i kvalspelet till div1 för inte så länge sedan. (Vi får alltid enormt med stryk av Telge) 7-3 blev slutresultatet, men vi spelade jämnt en bra bit in på andra perioden. Sen svek orken och de fick göra ett par mer eller mindre lätta mål. Vi var förövrigt de första som gjorde mål på dessa brudar i turneringen. Jag lyckades under denna match göra mål från halvplan, precis som vanligt (Jag kan inte göra vanliga mål, men från halvplan slår jag in ett par per år). Har en jävla tur helt enkelt.

Tvåa i gruppen innebar match 8.20 dagen efter. Kom vi i säng tidigt? Tyvärr inte, framåt tretiden somnade vi. Blev riktigt tungt att gå upp på morgonen sen. Men den matchen som följde var det bästa innebandyspel jag sett vårt lag prestera. Det stämde för alla denna match och segern med 4-0 var ett faktum.

Sista matchen för helgen spelades mot Riksinnebandygymnasiet från Umeå, riktigt duktiga tjejer rent individuellt. Jag hade dock trott att de skulle vara ett riktigt grymt lag, så lite besviken blev jag allt.
De kunde trolla till det ordentligt själva, men något riktigt spel hade de egentligen inte. Deras teknik räckte dock, efter 16 minuter in på första perioden tog de ledningen och matchen slutade tillslut 0-4.

Det var matcherna, utöver dem så hände det en hel del roliga saker. Mestadels i form av skumma kommentarer.
I sådana lägen måste man nästan ha vart med för att uppskatta det roliga, det vet vi alla. Därför väljer jag att endast ta med några få uttalanden här nedan så inte alla blir uttråkade och hatar mig för evigt.


"Går det bra där nere?" - Negern i sängen.
"Nej jag orkar inte!" - Mickan när Negern fick igång en porrkanal.
"Och så hette han Markus.." - Thess fick in en ytterst meningslös mening i sin berättelse.

* Som jordens lataste lagkapten så måste jag ibland få vila lite för att orka med.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits