Tjejsnack

Jag kopierade frågorna från Tilda denna vecka så layouten blir ungefär densamma. Håll till godo, för den är finare än vanligt.
Vecka 5186224-356
Jul
· Vem firar du jul med?
Vi far runt som skållade bävrar under julafton. Börjar med frukost hos farmor, där är också farbror Hasse och hans Anette, Kusin Mattias och hans Cecilia eventuellt också Faster Kerstin med man & barn.
 Efter detta åker vi hem en sväng och tar det lite lungt, jag brukar passa på att bada. Sedan bär det av till moster Helena med familj. Där finns också min andra moster Monika med Håkan och småkusinerna.
Har man tur så dyker mormor upp en stund och äter. Vissa år kommer även morbror Kim hem till Sverige, hur det är med den biten i år vet jag faktiskt inte. Ska fråga mamma senare.
Runt åtta-nio på kvällen brukar jag smita och träffa folk, Elin, Albin och kanske Emelie blir det iår. 

· Vad önskar du dig i julklapp?
Massor av saker, allting som jag inte vill lägga pengar på själv. Gymkort, mobiltelefon, iPod, säng, dvd-boxar.

· Tror du på tomten?
Det har jag aldrig gjort, minns inte vem som först talade om för mig att tomten var bluff, men jag och kusin Sara har så länge jag kan minnas försökt lista ut vem som är tomte. Senaste åren har det dock varit jag eller Albin så det har inte varit så spännande

· Hur ser din julafton ut hemma hos dig/i din familj?
Finskt julbord, halventusiastisk Kalle Anka titt, kan du vissla Johanna och så brukar det sluta med att jag utses till barnvakt. Den biten har jag inga större problem med. Ungarna brukar få så roliga paket och då vill man ju vara med och leka. Favoriten är när de får kluriga spel!

· Brukar du julbaka? Om ja, vad?
Javisst, jag har bakat fem omgångar pepparkakor iår, marsipanfigurer, kanelbullar, mjuk pepparkaka och lite sådär. Dock så är det sällan jag äter av grejerna själv. Det mesta tillfaller andra.

Kommentarer:
Postat av: Pillan

Jag hoppas verkligen att du överförde mina pengar idag! Annars går inte min faktura igenom.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits