Vad är väl en kväll på slottet?

Den efterlängtade personalfesten för oss Ica-arbetare gick av stapeln igår och det blev en nästan fullkomligt lyckad kväll. Maten var kanon, även om en trevlig bordsgranne var snäll nog att upplysa oss om att det var mjälte vi åt. Middagsunderhållningen var till största del Enver, My - Rickard & Eva.
När trollkarlen entrade scenen så var det dags att bli förvirrad, vart fan fick han alla fåglarna ifrån & hur flög bordet?
Lotteriet vann de flesta på, den mest lyckosamma var Jossan som fick gå hem med Ahlgrens-pulkan*. Själv blev jag den nya lyckliga ägaren av en signerad kokbok.
Dansen drog igång som smått och My ägde dansgolvet. Kerrans man är dock den man som för kvällen får all respekt, Han kan dansa!
Enver åkte hem efter att ha fått vetskap om att han inte fick handla mer i baren, Josefina fick spatt när hon fick se Ralles tatuering, Ström vägrade att stöta på Maggan, Negern fick ett telefonsamtal osv. Händelserna var många. När kvällen led mot sitt slut hamnade jag och Rickard i en diskussion om innebandy och man kan inte direkt påstå att vi var överens. Såhär dagen efter så kan jag dock säga att bådas åsikter var sågott som samma.
Efter att ha ägnat en stund åt att byta örhängen när jag kom hem så var det dags för vatten och sömn.
Somnade med förhoppningar om att slippa bakfyllan, det är trotsallt aldrig roligt att spela match bakfull.



*Denna pulka tog Enver på jungfrufärd nedför trappan utanför Yxtaholm.


Kommentarer:
Postat av: Pillan

Min version av festen är numera publicerad! =)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits