Tjejsnack V41

Veckans frågor handlar om fotografering, ännu ett ämne som jag inte bemästrar med andra ord.

Hur mycket fotograferar du?
Att fotografera anser jag är att ta snygga bilder som man kan använda till något, det gör jag aldrig.
Däremot så händer det att jag tar meningslösa bilder som man skrattar åt i efterhand.
Vad för sorts motiv fotograferar du helst?
Nästan helt utan undantag fyllebilder eller bilder på olika resor. Jag tar inte kameran och går ut och fotograferar naturen.
Vad har du för kamera?
En digitalkamera som jag slarvat bort batteriladdaren till. Med andra ord så ligger all fotografering på is tills vidare. Misstänker att laddaren ligger på hotel Polyusi i Bulgarien.
Brukar du framkalla dina digitalbilder?
Jag har gjort det en gång för att kunna göra iordning mitt fotoalbum, nu ligger alla bilder i en prydlig hög mitt på golvet i mitt rum. Någongång ska de ordnas.

Hur ser den bästa bilden du någonsin tagit ut?
Svårt att säga, jag tror det är en bild på ett staket i järn, det är mörkt ute och långt borta ser man ett ljus. Den symboliserade ganska bra hur jag kände mig vid tillfället då det togs.


Kommentarer:
Postat av: Peter

Min fotografering går i perioder, men det är nästan tvunget med några gånger i veckan. Beror på vädret med. Är det dimmigt och ovanligt ränner jag ut på heden för att få tag i nån bra bild.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits