Jag finns kvar, i viss mån

Eftersom jag har dragit på mig en redig förskylning och inte kan varesig träna eller sova ordentligt så tyckte jag inte att det gjorde något att det blev mycket jobb denna vecka. Nu såhär i efterhand känner jag mig rätt mör, det ska erkännas.

Julgodiset har anlänt till bygget vilket innebar arbetstider från 10-19.30, 9-19,40 och 8.30-18 under tisdag- torsdag. Jag ska dock inte klaga, hade all rätt att gå hem tidigare, men det var på något vis rätt givande att riva hyllor, packa ner vanligt godis, plocka upp julgodis, flytta samma julgodis, stapla det snyggt, flytta det en gång till och sedan stapla om det. För en gångs skull fick  jag lite utrymme för eget tänkande i en arbetssituation, sen att det konstant for i backen eftersom jag ständigt hittade nya pallar med godis som jag inte visste fanns, det är en annan femma. Nu är det över för ett par dagar iallafall.

Idag så åkte jag och P in för julhandling, det slutade ganska bra. En present till pappa och en till lillebror fick jag med mig hem. Även en alltför dyr tröja, en nyårsklänning, ett par vantar, en vinterjacka, en glasburk, lite smink och en soptunna till badrummet införskaffades. Jag drar mig för att kolla kontot. Är bara överjävligt glad att jag var klok nog att flytta undan halva lönen innan vi åkte. 

Det här inlägget gör ingen människa klokare så det är bäst jag lägger ner. Ska kolla facebook sen ska jag slå in paket/städa/läsa. Det visar sig. 

Nu vet ni iallafall att jag lever.  

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits