Söndagar är fullkomligt omöjliga

Jag får inget vettigt gjort. Har tappat allt vad energi och självdiciplin heter. Tror jag ska ägna en stund åt att hitta recept på nyttig mat eftersom det är något jag är helt oförmögen att laga så kan det vara på tiden. Ska även skriva en nota och inhandla allt för kommande vecka direkt/imorgon. På så vis tar vi bort åtminstone ett moment jag brukar skjuta på varje dag.

Annars ska jag ägna morgondagen åt tråkiga, men ack så viktiga, samtal. I listan över obehagliga saker hamnar det ganska högt upp.

1. Hästmänniskor som inte byter om innan de handlar (skapar allergiska reaktioner och allmänt obehag i ögon/näsa/hud i flera timmar. Dessutom så luktar de illa)
2. Smaskande (det kryper i kroppen och jag vill bara springa iväg/slänga all mat i golvet för människan)
3. Folk som biter i isglass (behöver knappast kommenteras, hur många klarar av dessa odågor?)
4. Viktiga telefonsamtal till människor man inte känner (jag stammar, får inte fram vad jag vill förmedla, känner mig osäker och går med på precis vad som helst bara samtalet får ett slut)
5. Språkmissbruk (förstår inte hur människor kan leva ett liv utan att ens lära sig sitt modersmål på ett godtagbart sätt, inte för att jag är ofelbar men jag är iallafall ingen katastrof)

Nej recept var det. Den där listan skulle jag kunna fylla på i all oändlighet just nu. Hyser skrämmande mycket agg såhär i vintertider.

Kommentarer:
Postat av: Pillan

K och hennes smaskande går till och med mig på nerverna. Och jag stör mig normalt sett inte på smaskande.

Som nyttig mat vill jag föreslå grytor med mycket grönsaker i, SOPPA!, wok (fast det gillar väl inte du!?), egenhändigt gjorda pastasåser med typ krossade tomater, tokmycket kryddor och lite grönt.

OCH ZUCCHINI! Till allt. Stek. Ät rå. Woka. Sov med. Allt.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits