Den vise lär...

Lasse har lyckas åstakomma en hel del texter som leder till diskussioner. Den senaste diskussionen har jag med mig själv. För att falla ifrån ämnet en kort stund så måste jag erkänna att de bästa diskussionerna har jag alltid med mig själv. På en stadig andraplats kommer de stunder ihop med Pernilla då vi begraver oss i alla möjliga värdsliga problem.

"
Vi är pojkarna som vill ha allt [---]"
Jag tog mig friheten att översätta textraden till; Jag vill ha allt.
Rädslan/Intresset/Fundersamheten väcktes när jag kom fram till att det stämde alldeles utmärkt. Det kan låta självklart att man vill ha allt, men tänk djupare...
Jag vill inte bara ha pengar, fred, bra relationer etc etc. Jag vill ha problem, katastrofer, bråk och allt som hör därtill också.
Varför?

"Allt som inte dödar en stärker en" är ett motto som jag tror stenhårt på och det har även visat sig att allting som först kan uppfattas enbart som negativt går att skapa något gott ur. Man bygger sitt liv på erfarenheter och jag är helt övertygad att utan alla problem, kriser och depressioner i mitt liv så skulle jag inte alls vara samma människa som jag är idag.

Detta för mig raskt in på min omgivning. Jag har ständigt mina up and downs och det är inte längre svårt att se vilka som är de sanna vännerna. Denna grupp av människor är liten, men otroligt uppskattade. Att jag inte är någon känslomänniska gör att jag ofta har svårt att visa hur mycket de egentligen betyder, men jag hoppas att de vet.

Så i fortsättningen; Glöm inte bort att ta vara även på de dåliga stunderna i ditt liv.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits