Projektarbete.

För att fylla alla mina hål om dagarna ska jag framöver jobba med ett projektarbete som kommer innefatta något inom svenska. Hittils lutar det mot en novellsamling eller en form av "färdlektyr". Får jag en riktig dunderidé närmaste veckan är det inte omöjligt att det blir en bok av något slag. Isåfall så lutar det mot en ungdomsbok.
Just nu kokar jag av ideér och längtar efter att få sätta igång, frågan är bara var man börjar och hur man ska lägga upp det hela. Poängen är inte att detta ska bli ett grymt bra resultat av det hela utan att jag känner att jag gjort något jag kan stå för och vara stolt över. Jenny-Lotta släng dig i väggen, Elsa är ny favorit.

På tal om ingenting så har jag idag hällt i mig två koppar kaffe i snabb takt för att inte somna i cafeterian. Om det var en bra lösning på problemet är mer tveksamt med tanke på hur skum jag känner mig nu.

Liftarens Guide till galaxen var förövrigt prisvärd. Ruskig humor stundvis. Fast som vanligt så är boken bra mycket bättre, men det var väntat. Den dagen jag ser en film baserad på en bok som faktist är bättre än boken ifråga så kommer ingen bli mer chockad än jag.

Dagens ord som hoppat fram här på sistone är förövrigt något som dyker upp de gånger jag har ett ord jag stör mig på, inte förstår eller som jag helt enkelt avgudar.

Bulgarien06 och Sri Lanka07/08. Stunder att längta till.  

Kanin!//P

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits