Slopa julen!

En enda dag om året skall man ge varandra presenter, samlas hela släkten, kolla på precis samma tv-program, klä ut sig till tjock gubbe, låtsas vara glad och ha allmänt trevligt.
Jag tycker hela jul-idén är så falsk så det skriker om det.
Själva julafton är grymt kul för de minsta, men alla över 14 lider sig igenom den. De vuxna har stressat i veckor för att hinna få allt färdilagat, inköpt, städat osv. Ungdomarna våndas inför presentöppningen då man måste älska allt skit man fått alternativt försöka få glädjefnatt över ett kuvert med presentkort i.
 
Jag avskyr julen.

Hur min julafton ser ut är ytterst tråkig läsning, men jag delar med mig av den endå.
07.00 Upp och grötfrukost hos farmor (efter lite julklappsöppning hemma)
10.00 Jobba till 15.15
15.30 Släpa sig hem och byta om
16.00 Gå till övriga familjen som är hos moster
17.30 Mat
19.00 Tomten kommer (Albin)
21.00 Träffa Elin, byta julklappar
24.00 Midnattsmässa (Svar nej, detta är inget min familj gör, endast jag och Elin av någon anledning som jag inte minns)
Låter lysande va? Upp tidigt, fjäska på jobbet, spela trevlig med släkten. Kan det bli värre?

Kommentarer:
Postat av: Elin.

Haha du är så ruskigt positiv, haft en bra dag? =)
Tur att jag kommer in och piggar upp framåt kvällsningen. Vi ska nog få upp stämningen lite. God Jul. Puss & Kram elin.

2005-12-23 @ 16:33:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits