Telefoner.

Det ljuder Bjällerklang dygnet runt här hemma och det är inte för att pappa har kommit i julstämning och startat sitt årliga visslande av låten, nej det är för att Albin ändrat signalen på bärbara och det ringer konstant.

Höglund har precis utsett mig till världens ondaste geni. Detta efter han hört min senaste plan om hans kärleksliv.

Min käre lillebror fyller år idag. 14år. Om man säger att tiden går snabbt så ljuger man i hans fall. Han har vart precis likadan i snart 8 år, med skillnaden att han har fler tänder nu. När mognar småpojkar?

Fick en glad överrasskning igår när jag tömde brevlådan. Någon rolig jävel har skickat kattmat hem till mig. Just nu så genomförs en förundersökning om vem denna Någon kan vara. När jag fått klart för mig vem det är så kommer hämnden. Såhär långt har jag kommit:

- Det måste vara någon som vet om att jag hatar katter.
- Det måste vara någon som kan min adress.
- Det måste vara någon som kan hantera en dator.

Känns stadigt, den beskrivningen kan stämma in på hur många som helst.

Ska hjälpa pernilla med karaktärer till hennes bok under nästa vecka och jag har hur många bra ideer som helst. Inte på hela "människor" kanske, men iallafall hur de kan se ut och vad de kan ha för egenheter. Detta kan bli rysligt roligt!

Dags för lite handkräm, sudoku och vänner fram tills smörgåstårtan serveras!
Och kom ihåg: Den lättaste vägen är inte alltid rätt //Petra


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits