Frågorna en singel ständigt får besvara.

Senaste veckan har jag fått svarat på frågorna "Varför är du så rädd för förhållanden?"  & "Varför skaffar inte du en pojkvän?" skrämmande många gånger. När blev folk så otroligt intresserade av mitt privatliv? Jag vill ha mitt eget utrymme och helst ska ingen, eller endast de få utvalda, bry sig. Helt plötsligt blev man 18 och alla tycker att det är dags att kasta sig in i något. Jag är av en helt annan åsikt.

Just nu händer det en hel del i mitt liv och jag får redan nu planera arslet av mig för att hinna med allt, endå slutar det med att jag missar något/glömmer något. Hur ska jag ha tid över att bry mig om någon annan människa? Jag har skurit ner på vänner och bekanta och umgås nu endast med de som är allra närmast. Detta för att det helt enkelt är dem jag älskar och inte vill tappa bort på vägen. Jag hinner dock sällan göra något mer än att ta en promenad eller ta det lungt hemma. (Jag är annars ett stort fan av heldagar med vännerna)
Finns ingen möjlighet i världen att jag skulle kunna lägga någon avsevärd energi på ett förhållande.

Dessutom spelar min egoism in en hel del. Jag avskyr att såra folk som jag tycker om och det vet jag med säkerhet att jag skulle göra.

Det kommer en dag då även jag kommer falla som en sten, när det blir vet ingen..
Men jag kan inte påstå att jag letar potentiell pojkvän just nu iallafall.
Förhoppningsvis så kommer jag inte behöva besvara dessa frågor på ett tag, de får mig att känna mig liten som människa. Att ständigt behöva påpeka för folk att jag är såpass isolerad i allt jag gör så att jag inte ens hinner med lite kärlek. Om 10 år lovar jag er att lägga ner min själ och skapa min egen lovestory.

Kommentarer:
Postat av: Pillan

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits