Soldyrkan.

Detta inlägg faller in under kategorin minnen, men eftersom jag gillar "allmänt" rent generellt så tänker jag inte ändra.

Detta var en vår, kan möjligtvis ha handlat om två vårar. Jag och Elin var 12-13 år på sin höjd.
För att komma till vårt "älskade" Lillprinsen, alltså skolan, så var vi tvugna att korsa en fullkomligt livsfarlig väg*.
Om man lade sig ner på rygg på denna väg och räknade till minst tio.

Helst mycket längre, det var en fråga om mod. Så innebar det att vi skulle få mer sol dagen därpå. Allt berodde på hur länge man låg där.
Detta gjorde vi varje dag i ett antal månader...

Resultatet får ni räkna ut själva. Men se noga till så inte era barn i framtiden kommer på en sådan otroligt korkad idé.



* Att kalla vägen livsfarlig är dagen överdrift, men det låter mer dramatiskt på detta vis. Inte sant?

Kommentarer:
Postat av: Elin.

Jag älskar oss och våra ideér. "Allt var en fråga om mod". Hoho =)

2006-04-11 @ 12:57:57

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits