Krullig, Oekonomisk och trött

Josefina hade som skoluppgift att krulla håret på en "kund" . Sätta i spolar med andra ord. Jag fick glatt ställa upp som räddaren i nöden och låta henne mosa runt i håret en stund igår. Innan det hela var slutstylat så såg jag betydligt äldre ut. Som farmor ungefär. Men det ordnade upp sig och efteråt vågade jag mig till och med ut på stan.

Slängde mig på tåget till Stockholm och mötte upp gänget på centralen. Vi halvkikade lite i några second hand affärer och efter det avnjöt vi en superb nachotallrik. Eller ja, jag åt en superb nachotallrik, Tilda åt en Veggievariant och de andra åt kyckling/nudlar/nåt. Gott var det i vilket fall. Resten av kvällen ägnade vi åt mys på hög nivå.

Imorse roade jag mig med att gå upp omänskligt tidigt, åka tunnelbana, handla frukost, åka tåg, gå vilse i Nyköping osv. Tillslut kom jag fram till hallen iallafall. Där satt jag en timme och kollade på när P93 spelade match i väntan på mina brudar.

F91 spelade 2-2 och de gjorde riktigt bra ifrån sig, domarna var dock inga höjdare. Värre frustration har jag aldrig upplevt utan att spela själv.
Dam förlorade med 6-2 och var riktigt jäviga hela matchen igenom. Vi slog, stog och spelade som höns.
Någon gång ibland blixtrade vi till och fick till det framåt, men mer än så var det inte.

Sammanfattningsvis så hoppas jag Josefina vart nöjd med håret. Jag måste få påpeka att det var riktigt trevligt ute i Vällingby (nya, coola,  rymdfärjsliknande- Vällingby) och att jag trotsallt tycker att F91's insats idag förgyller dagen.


Kommentarer:
Postat av: tilda

hahahhaa du nämnde inte den hemska filmen


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits