Lucköppning i moderaternas julkalender.

Jag hamnade på nya moderaternas hemsida och där hade de vackert snickrat ihop en julkalender med rim om Sverige, deras politik och olika uppmaningar. Jag blir nyfiken på vem som får betalt för att rimma kvalitet med generositet, det jobbet skulle jag klara av med bravur. Får man bra lön? Finns det andra arbetsuppgifter eller räcker det med att slänga ihop halvtaskiga rim framåt jul?
Jag måste överväga att ta med några julklappsrim i mitt CV.

"Under julen blir det många bak, då är det bra att kunna sin sak
Men många barn idag kan inte stava till pepparkaka
Något som vi ska bevaka
Tanken med skolan var väl att man skulle bli lärd – det som vi kallar välfärd! "


"Att vara sjuk är inte kul
Speciellt inte när det är jul
 Vi vill att folk ska få vård i tid, för att sedan kunna njuta av en julefrid.
I Sverige håller sjukvården hög kvalitet
Det tycker vi är bra generositet. "

Vill du läsa övriga rim?
Här finns de.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits