Snöväder.

Jag och Pernilla är ruggigt överens. Snön är bland det värsta som kunde inträffa just nu.
Vi hade satt all vår tilltro och allt vårat hopp till växthuseffekten iår. Kunde vi inte ha fått en snöfri jul?
När man har jobbat såpass hårt för ozonhål som jordens befolkning faktiskt har gjort så är det inte ett stort krav...

Just nu borde jag plocka upp mina rentvättade kläder och lägga in dem i gaderoben, men det känns ju så meningslöst när de endå ska bli använda närmaste tre veckorna. Därför la jag ner allt rent i tvättkorgen igen och ställde in alltihop i gaderoben. Jag får lösa det där efter matchen imorgon, just nu borde jag endå sova. Morgondagen kan bli lång.

Jag börjar med att skriva Matteprov för att höja mitt betyg i A-kursen. Det ska inte vara några större problem förhoppningsvis. Vad jag minns så fanns det inget klurigt i den kursen som jag kan ha glömt bort. Visar sig med andra ord. Synd att man är dum nog att inte förbereda sig något.
Efter det kilar jag till jobbet. Arbetstiden sträcker sig från "så fort som möjligt" till "så länge du behövs".
Jag räknar iskallt med att iallafall kunna spela matchen framåt kvällen, den är mot F15 distriktslaget. Jag kommer lite nostalgiskt ihåg när man själv stod där i Södermanlandsdressen. Däremot så tyckte jag aldrig att det var överdrivet roligt och efter SM i Sundsvall så försökte jag undvika att följa med på diverse uttagningar.

Idag var det exakt tre år sedan gänget var på Hovet och såg Marilyn Manson, det däremot är glada minnen. Helt galet vad fort tiden går.

Mormor kom in på jobbet idag och gav mig en redig utskällning, hon fick med alla möjliga lustiga saker. Förmodligen är hon ruggigt orolig för mig. Jag skulle absolut sluta ränna till utlandet hela tiden, jag fick lägga av med att träna och banta för snart är jag starkare än pappa och jag får allt lov att sluta pierca mig överallt med mera...
Hon är rolig hon. Utomlands är jag förvisso då och då, men det tänker jag fortsätta att vara de gånger ekonomin tillåter. Tränar gör jag, men enbart för att det är roligt. Banta har jag aldrig haft en tanke på att göra och att jag skulle vara starkare än pappa är rätt skrattretande. Sålänge karln jobbar och mina gener inte muterar så är det omöjligt. Piercing-grejen är mest finurlig, jag har tagit hål i öronen iår. Det är alla piercings jag har. Just för att jag har fobi för att få nålar genom huden, höll på att svimma när de gjorde mina öron ihåliga. Så överdrivet rebellisk är jag inte.

Jag ska nog vara lite glad att hon inte vet att jag har tatuerat mig. Stackarn.

Kommentarer:
Postat av: cilan

hha de va nog tur tror ja med! lycka till med matten.. de kommer gå galant! pussilussan

2006-12-20 @ 10:24:06

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits