Tjejsnack, vilken vecka det nu är. 49?

Denna vecka handlar det om inredning, det är ett roligt ämne - vilket jag och mina föräldrar har högst skilda meningar om.  

  • Hur skulle du beskriva din inredningsstil?

Enkel, funktionell och mysig. Jag är mycket för IKEAS förvarings idéer, ljus och enkel känsla.

tv & förvaring
Tv-bordet där jag rensat undan en
hel del.Tidigare stod alla filmer,
cd-skivor och böcker här. Överfullt.
Till höger ser man sopkorgen,
resväska, och min förvaringspryl
med allt småkrafs, den är outstanding
som förvaring. Inte det snyggaste
man kan hitta, men galet praktisk. 
                   



Soffa, hylla osv

Världens skönaste soffa, gardinstången
jag letade som en galning efter. Spegeln
jag fick av farfar är pricken över i.
Lägg märke till min trägubbe,
den är  en av mina käraste ägodelar. Underbar!
Lådorna på golvet innehåller utan
undantag böcker
och är riktigt smidiga
fram tills jag får tag på en vettig
plats att ha en bokhylla på.





 

  • Hur mycket pengar spenderar du varje månad på inredningsdetaljer?

Det skiljer sig väldigt mycket från månad till månad.
Allt från ingenting till ett par tusen.
Nästa mission är större säng, lite gardiner att dela av
sängområdet med och flatscreen-tv.

  • Ditt bästa inredningstips?

Föremål du tycker extra mycket om måste få ta viss plats även om de inte passar in till hundra procent.
Personlig prägel är det viktigaste. Jag är besatt i att köpa träföremål av olika former, det är min grej. Göm undan fula prylar såsom datorn och liknande. Min lösning är den eminenta datagaderoben.

  • Vilken är den värsta inredningstabben du gjort?

Måste ha varit när jag var liten och ansåg att fotbollsmedaljer och pokaler var det snyggaste man kunde ha framme. Det var diplom och liknande precis överallt. hemskt. Jag har även målat en vägg ljusblå med ankor och fiskar på, men då var jag inte gammal.

  • Vad vill du helst ha till ditt hem just nu?

Först och främst så vill jag ha ett eget hem, jag lever i mitt krypin på övervåningen, när det är klart så vill jag ha tonvis med saker. Först och främst det som jag skrev högre upp, men också bättre förvaringsgrejer till gaderoben.


gaderobJust nu fungerar det, men det är bara för
att alla grejer ligger travade nere i tvättstugan.
Det ogillar min mor ganska rejält
så jag måste göra något åt det hela snarast.










Kommentarer:
Postat av: Nathalie

Men den blå väggen hade du ett bra tag.. haha


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits