Träningsvärk i armen? Här är räddningen.

Hur kan det finnas en såpass omfattande ovilja att röra på sig?
Det finns så många sätt att göra det på. En promenad klarar alla av utan problem och den kan lätt livas upp med hjälp av bra musik eller någon att diskutera saker ihop med.
Personligen så har jag extremt svårt att förstå hur man kan ogilla alla idrotter och välja att inte göra någonting annat än att sitta hemma hela dagarna. Men sen är jag väl lite insnöad på alla former av sport så någon åsikt om hur sådana människor tänker kan jag inte riktigt ge. Anledningen till varför dessa tankar går runt i mitt huvud 01.15 en fredagkväll är för att jag, efter en god middag & spel med vännerna, hittade en Illustrerad vetenskap, som jag inte hunnit läst, under en hög av kläder i mitt rum och fastnade för en kort text..
Ett Engelsk företag har uppfunnit en kopp med propeller som gör att man inte behöver röra om i kaffet, eller vad man nu föredrar att dricka, själv.
Vart är världen på väg?
Att någon ens kommer på en sådan tanke och genomför idén bevisar hur otroligt lata människor kan vara. Jag tror knappast att de uppfunnit denna kopp utan att tro att de kunde tjäna något på den.
Nu orkar vi inte ens lyfta handen och röra om i vår egen kaffekopp längre.. Vad blir nästa steg?

Förövrigt måste jag passa på att prata lite för Curling. Otroligt underskattat och väldigt roligt att kolla på.
Lär dig reglerna, planera hur du själv skulle göra och mys när Sveriges damlandslag* sätter stenen precis där den ska.

* Herrarna kan man säga mycket om, men Peja - Swartling och gänget går inte riktigt så bra så de är högaktuella. Därför föredrar jag för tillfället damerna. (Som vanligt så är jag partisk som aset, men just curling är en av få damidrotter som faktist är rolig att baskåda och då måste man passa på)


Kommentarer:
Postat av: Pillan

Petra, du är inte lätt att få tag på, det är ett som är säkert. Du ringer mig genast! :)

Postat av: Pillan

HEJ HOPP. ja, jag vill gärna ha en träningskamrat. tjata till dig ett gymkort genast!

2006-02-20 @ 22:48:52
URL: http://obeskrivlig.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits