Varför kollar inte jag på fotboll?

Rysligt bra fråga, kan vara för att min dag vändes upp och ner tidigare. På det viset så kom jag aldrig in i det vanliga stabila läget igen. Eftersom jag är duktig på att överdriva så låter det ungefär som att ett flyplan störtat in genom mitt sovrumsfönster, men riktigt så illa är det inte. Bara nästan.

Kvällen var inrutad och vi skulle äntligen spela en omgång TP. Förmodligen är det bara jag som lyckas se fram emot en sådan sak så rysligt mycket att det är det första jag tänker på när jag vaknar. Men olika typer av frågespel är en av mina favorit-sysselsättningar. Man lär sig saker samtidigt som man umgås med sina vänner och har riktigt roligt. Egentligen var vår spelkväll bestämd till i söndags (eller när i helgen det nu var), men då var E sjuk så vi fick ställa in och nöja oss med att se på vänner istället. Inte mycket att säga om det. Idag bangade samma E för att vara med en annan kamrat. Mitt humör sjönk som en sten och jag kände mig återigen som en tjurig bortskämd snorunge som inte fick sitt godis när familjen var och handlade. Att försöka hålla minen gick en stund, sen brast det och jag tog ut mina aggressioner på disken som stod och väntade.

För att vrida ännu lite till på min stabila tillvaro så fick jag en chock när jag skulle hämta ut mitt paket bestående av böcker från CDON. Det som hade kommit var ett H&M-paket. Vilken annan dag som helst hade det varit snäppet bättre, idag var jag i grymt behov av ny läsning.


Dagens I-landsproblem är förbannat besvärliga.

Folk borde lära sig att säga ifrån redan från början (Jag vet att du börjar bli bättre E, men det är lite kvar) så mina få lediga dagar inte behöver bestå av att omplanera och arrangera.

Pernilla räddade dock min kväll helt och mitt griniga humör är som bortblåst. Med mycket att göra jämt så blir man ett kontrollfreak förr eller senare. Jag har alltid varit det.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits