Betyg och Bad

Städningen blev aldrig av under gårdagen. Bör göra det nu, men jag är inte så sugen. Inhandlade tre dvd-filmer och två böcker idag. Dessutom lockar badkaret mer än något annat just nu eftersom jag försov mig lite imorse och inte hann duscha. Tanken var att jag skulle släpa mig till Pernilla sen och kolla på film, men det får jag nog stryka. Det finns helt enkelt ingen energi över till det.

Jag fick mina betyg idag, ungefär som väntat så fick jag IG i naturkunskap. Dock så hoppas jag på att kunna göra ett kursomfattande prov när HT börjar så är det fixat sen. Efter ett år på NV med biologi, fysik och kemi så hade jag inte tillräckligt med motivation för att läsa samma saker, fast mindre invecklat, en gång till. Det var dumt. Förbannat dumt. Men ger Mr. G mig en fråga så kan jag snurra upp honom rejält. Killen kan bara saker om fåglar och jag är mer eller mindre intresserad av genetik. Snappade upp en hel del under mitt år som naturare.

Förra veckan hade jag ingenting att läsa. Nu har jag 7 böcker som ligger och väntar. Det känns kanon, bokmal sen födseln och det blir inte bättre.

Som vanligt hinner jag bestämma massa saker under tiden jag skriver. Nu ska jag göra en grovstädning och sedan blir det ett kalaslångt bad. Vänta er inte ett ljud från mig förrän efter nio.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits