Hultsfred!

Nu blev jag sådär galet taggad som jag inte vart sen förra året (om man bortser från Innebandy-DM & Bulgarien05) Det kommer bli sjukt roligt och jävulskt mycket nya minnen kommer skapas. Eftersom jag inte riktigt litar på den svenska sommaren så ska jag i början på nästa vecka inhandla ett par oerhört läckra gummistövlar i modell klassiskt. Jag är inget stort fan av gummistövlar så en hundring eller två kan jag tänka mig att lägga ut på detta nödvändiga ont. För er som är Rookies till festival-livet så kommer här en liten packlista på mer eller mindre nödvändiga prylar:

- Tält
- Liggunderlag. (Glömde detta förra året och det var kallt)
- Sovsäck. (Min nya försvann spårlöst redan innan vi kom fram till vårt camp förra årat. Rekommenderas att hålla hårt i denna under de dagar man är nere)
- Kudde. (Det hade jag inte heller någon, men det går bra med en hög med kläder också)
- Alkohol. (Mängden är det kluriga, men räkna med ett antal flaskor/plattor)
- Underkläder för antalet dagar man planerat att vara borta.
- En varm tröja till kvällen.
- Shorts
- Badkläder. (Även om du inte har planer på att bada så kan det vara skönt ifall du tar en "dusch" i vattenkranarna)
- Handduk. (fungerar även som huvudkudde eller matta)
- Något att sitta på (Rumpan fungerar utmärkt, men det kan vara skönt med en stol. Jag tar med en hink iår tror jag)
- Huvudbonad. (Det är få som orkar fixa håret sista dagen och då är det skönare att dra på sig något på skallen. Förmodligen kör jag en favorit i repris på toppluva i kul färg)
- Skor som du inte är rädd om. (Jag fick slänga två par efter förra året. Orutinerat)
- Kortlek. (att alla kort finns är inte nödvändigt. Jag saknade förra året ruter 8, men en sådan raggade jag till mig. Tyvärr rökte albin upp den samma eftermiddag)
- CD-spelare som du inte är rädd om.
- Någonting meningslöst som höjer stämningen. (strandtennis var förra årets, alternativt spegeln)

Humöret är viktigast. Var inställd på att festa hårt och länge. Har du inga planer på det så se till att inte dra ner andras humör, festival är festival!
Har någon en spritpenna så spring så fort du kan. Annars slutar det med att dina favoritjeans ser ut såhär efter en stund.
Jeans
Det var en enormt rolig idé när man fått i sig ett antal groggar, inte lika roligt i efterhand.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits