Minns ni Spara & Slösa?

Jag är definitivt Slösa. Lyckoslanten lärde mig ingenting.
Det är 23 dagar kvar till löning och för ungefär 9 dagar sedan hade jag ungefär 9000 kronor på mitt konto. Sen åkte jag till Tyskland. När jag klarade teorin unnade jag mig två par skor. Nu ska också hela Bulgarienresan betalas. Dessutom är det hultsfred snart. Jag är sämst på att hålla i pengar.
Hur mycket som finns på kontot nu vill jag inte veta, det skrämmer mig något ofantligt.
Dock så har jag lagt ner några kronor på att ordna passet och det ska nu bara hämtas ut någon dag under nästa vecka. Något bra har man fått till iallafall!

Det känns som om det är tid att göra dagens första ordentliga rörelse, har knaprat i mig några alvedon så någon feber existerar inte längre. Traskar upp till jobbet och hämtar kontokortet (har som vanligt glömt det i bröstfickan på skjortan), tar ett kontoutdrag, går till Pernilla med hennes böcker och jeans samt hämtar upp min skjorta som jag betällde i februari.

Japp, först hade de inte skjortan i lager så jag fick vänta. När jag väl fick den så hade de lyckats skurit i den med kniv så det var bara att skicka tillbaka. Nu finns den äntligen hemma i Flen!

Efter det ska jag städa och noppa ögonbrynen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits