En sen torsdagnatts funderingar.

Klockan är nu förbenat mycket och jag har fortfarande skolarbeten som måste vara klara imorgon. Dumt av mig att sitta och läsa bloggar istället för att ta tag i geografin/spanskan/engelskan, men det är som vanligt.. det måste finnas en enorm tidspress på mig för att jag ska få något gjort överhuvudtaget.
Finner det inte nödvändigt att sitta uppe halva natten för att göra klart arbetena, fredagar är trotsallt de dagar då jag har mest håltimmar. Skriver en snabb kladd till min uppsats om Assuandammen nu inatt och sen får kudden besök av mitt ädla huvud än en gång.

På tal om detta ädla huvud så börjar mitt hår se för tarvligt ut. De slingor som från början var en kul grej riskerar att bli färgade redan imorgon och jag tror bestämt att det är dag för en tid hos frisören. Behöver tunna ur luggen lite så den går att få ur vägen när man verkligen vill. Snart är det vår och solens strålar vill smeka min panna!

Albin & Jag förundras ständigt över vilka glosor man kan få att plugga in. Man tycker att det borde vara viktigast att lära sig grunderna ordentligt, jag kan till exmpel inte fråga om vägen och förstå svaret.. Men här följer en liten lista på ord som jag faktist kan och förmodligen aldrig kommer ha någon användning för:

Desnutrición
- undernäring
Invernadero - växthus
Azulejos - Kakelplattor
Geranios - Pelargoner
fumarola - svavelkälla

Inte omöjligt att denna lista utvecklas mer vid ett senare tillfälle, det visar sig. Dessa 5 är för tillfället mina favoriter.

Kommentarer:
Postat av: petra

hej namne
jag blir alltid så konfunderad när jag läser kommentarer i andras bloggar och ser att jag skrivit nåt som inte alls kommer ihåg...tills jag inser att det ju är du!
lustigt..
petra -/Sally


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits