Telefonförsäljare.

Det ringde precis en skrämmande hurtig människa från IOGT (och de övriga bokstäverna som jag alltid glömmer) Antagligen skulle hon sälja något eller liknande, det har ingen betydelse.
Hon sa att hon ringde från Umeå men pratade den bredaste Stockholmsdialekten jag hört på länge.
Ljög hon eller är det verkligen så att en inbiten Stockholmare har flyttat norrut?
Alla mina fördomar fick sig en rejäl svängom och är fortfarande i uppror.
Ogillar när yttre omständigheter får mig att snöa in på meningslösa funderingar.

Kommentarer:
Postat av: Pillan

IOGT - NTO heter dem. Beskrivningen av IOGT som stämmer bäst står min pappa för; Idioter Och Gamla Tanter. (Det är alltså vilka pappa anser vara nykterister.) Humor!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits