Det krävs en sådan som Jag.

Jag minns en tidig morgon för ungefär ett och ett halvt år sedan, det var under min tid som studerande i huvudstaden.

Klockan är 05.00 och jag flyger (Nåja, morgontrött var jag redan då..) ur sängen, packar ihop mina innebandygrejer och springer till tåget. Självfallet var det försenat, SJ lyckades varje gång jag hade stressat som en tok och ändå hunnit fram i tid, satt i närmare 40 minuter på stationen och halvsov.
Tillslut kom tåget och när vi var ungefär i Flemmingsberg kom jag på att jag faktist inte började förrän tre timmar senare och inte hade behövt gå upp ur sängen förrän klockan halv nio.
Jag, ruggigt dålig på att stressa och ännu sämre på att ta mig ur sängen om morgonen, hade lyckats ta ett för tidigt tåg.

Idag kom nästa typiskt-mig-grej

Låg och degade i soffan på eftermiddagen och zappade mellan någon tråkig pratshow och en ännu träligare debatt på kanal 2, halvsov precis som man bör i sådana lägen. vaknar lite för sent och får ila iväg till jobbet i all hast. Dock så var jag där i tid och ägnade lungt en timme åt att plocka upp godis och sedan ännu en timme åt att lära mig Självscanningen.
Kerstin som var rastvakt för dagen insåg att jag inte fanns med på rastschemat och vi bestämde tillsammans en tid som passade bra. När det var dags för mitt lilla break från rusningen nere i butiken så valde jag att kolla upp varför jag inte stod med.

Anledningen var enkel - Det är Onsdag, inte Torsdag. Jag gick hem.

Jag har alltså ägnat två timmar av min lediga tid åt att jobba.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits