Skill Bill.

Här sitter jag och häckar på elevrådsrummet, just för att jag inte vill utmana allergin och gå hem riktigt än.
Min dag är fullkomligt räddad och ser ni mig så har jag förmodligen ett självbelåtet leende på mina läppar.

Eftersom jag, som ni kanske vet, är en  av jordens lataste idrottsfånar så försöker jag alltid (med undantag från de flesta träningar) spara så mycket energi som möjligt. Detta har gjort att jag blivit riktigt bra på vissa saker, jag kan exempelvis somna precis var och när jag vill. Nyss fick jag visa min senaste talang, tyvärr var jag ensam så det bara var jag som såg.

Lite lagom lungt och avslappnat satt jag och knaprade äpple och spelade spindelharpan. Tyvärr så tog min frukt slut alldeles för fort och patiensen var inne i ett spännande skede (Tvångstanke kanske, men jag går inte och lägger mig ifall inte Spindelharpan gått ut minst en gång den dagen) Då satt man där med ett äppelskrutt i högerhanden och funderade lite över hur detta problem skulle lösas.
 
Fem meter (Jag mätte och då var det bara 3.5, men 5 låter mer skillat) från datorn står en brun papperskorg i vanlig, tråkig modell.

Jag bestämde mig för att det faktist fanns en rätt stor chans att träffa den och höjde sakta armen.

"Det här går aldrig och då kommer jag förmodligen få torka av äppelsaft från väggen också"

Fast såhär i efterhand kan jag inte förstå varför jag tvivlade på mig själv, oftast är det ju faktist så att jag träffar mitt mål. Så även denna gång, äpplet dalade direkt ner i papperskorgen utan att ens nudda kanten.
Det är småsaker som denna som kan rädda ens dag fullkomligt.

Kommentarer:
Postat av: Kim

Jag brukar också lägga spindelharpan minst en gång om dagen, om inte något annat intressant händer.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits