Tandläkaren.

Jag är för tillfället enormt svettig och ofräsh. Tänker krafsa ner några rader för att sedan ta ett snabbt bad. Ni som känner mig vet att snabbt och bad är komplicerat för mig att nämna i samma mening. Finns det egentligen något mer avslappnande än att ligga en halv dag i badkaret? En god bok, något kallt att dricka, inpackning i håret och lite musik. Det kan vara ett av få ställen jag verkligen slappnar av fullt ut. 

Lånade en cykel av nordinen och begav mig i ilfart mot tandläkaren tidigare. Väl där så tog de några bilder för att sedan skicka iväg mig hem igen. "Välkommen nästa år, se till att fortsätta med munskölj och tandtråden"

Munskölj. ? . Tandtråd. ? . 

De enda gångerna jag använder munskölj är före en utekväll och dagen efter, det är då man känner att det behövs. Tandtråd är jag bedrövligt dålig på att använda. Det händer ytterst sällan.
Men jadå, käcka lilla tandhygienisten, jag tänker fortsätta att ta hand om mina vita (Tyvärr snarare gula, kaffe och snus är ingen underbar kombination för tänderna) dyrgripar även året som kommer. Först behandlade denna förmodligen nyexaminerade tös mig som ett barn och sedan avslutade hon med frasen "Du vet  var du ska betala va?" . Vad svarar man?

 - Ja, i det som ska föreställa en reception där ute. Ska försöka att inte glömma bort det tills om två år, då jag faktist måste punga ut för dessa meningslösa undersökningar.

Jag kommer bli en sådan som tar mig tid (och pengar) att gå till tandläkaren på tok för sällan.

Slutklämmen på denna bortkastade utflykt visade sig bli den värsta. När jag gick ut till cykeln och kom fram till att det regnade ute och att sadeln lyckats förvandla sig till en sorts ovanligt dyblöt vattenpöl. Med andra ord, högt tempo på vägen hem och ilfart upp till gaderoben för byte av byxor.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits