Hösten får dålig inverkan på folk.

Människor som annars är väldigt trevliga är helt plötsligt bland de tjurigaste som vandrar på vår jord. De svarar knappt på tilltal och att de skulle ta initiativet till en diskussion det är bara att drömma om. Jag har under en veckas tid funderat på om det är jag som gjort något fel eller om dessa människor helt enkelt börjat förändras. Min enkla slutsats är att det är höstens fel. Grå, tråkig och tonvis med viktiga saker att göra.

Hur man prioriterar är en spännande fråga när det gäller ordvalet viktiga saker. Somliga anser att skolgången är det absolut viktigaste i deras liv, andra prioriterar jobbet, vissa sport och andra föredrar att behålla sina sociala kontakter.
Det spelar egentligen ingen roll hur mycket man vrider och vänder på det, att behålla det sociala måste endå prioriteras på någon punkt, annars finns de inte kvar. Jag har tröttnat, jag har helt slutat att försöka, men jag har inte gett upp hoppet.. Det är inte jag som kommer lyfta telefonluren och be dessa människor att hitta på något ihop med mig, det steget är redan taget på min stege.

Tråkigt är det och förbannat onödigt, men alla prioriterar vi olika.

Inte ens vintern är så hemsk som hösten är, hösten innebär alltid att folk flyttar, skiter i en, gräver ner sig eller helt eneklt ger upp. Vintern är bara kall och äcklig.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits