Morgonstund har guld i tummen

När jag sover borta så glömmer jag, mer ofta än sällan, det nästan livsavgörande attributet tandborste. Man inser inte hur beroende man är av sin plastmojäng, med strån i olika färger, för att känna sig pigg och fit for fight. Idag vaknade jag upp långt ute på landet efter nästan tre timmars sömn och kände ett ofantligt sug efter att borsta tänderna. Det fick vänta till efter en lång bussresa och en stunds promenad.
En inte helt underbar start av veckan.

I övrigt så upphör jag aldrig att förvånas över hur hemskt det är att gå upp ur sängen när man inte har något roligt att se fram emot. Den här dagen har inga som helst ljusglimtar.
Jag har fyra lektioner, en mer än vad jag hade räknat med (nyss fått nytt schema för nionde gången den här terminen) ingen av dem är lärorik på något sätt. Efter skolan ska jag tvätta kläder & städa. Får vi mot förmodan läxor så ska jag göra dem, annars ska jag göra om föreningens policy-dokument.
Ikväll har vi spinningpass på fysen och det är inte bara krävande för konditionen, cyklandet gör dessutom att man får ruggigt ont i rumpan (kanske inte främst i rumpan, men hur omformuelrar man "fittont" utan att det låter för vulgärt och utlämnande?). Sedan går vi direkt på hallträningen och jag känner mig inte sugen.

Fast nu har jag varit lite negativ, oftast är innebandyträningarna dagens höjdpunkt. Så fort jag får tag på klubba och boll så kommer viljan av sig självt. Dessutom så bokade jag och Tilda precis in en lång fika under min håltimme. Det var ett bra tag sedan vi slog ihjäl skoltid ihop nu. Trevligt ska det bli.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits