Svartskallar..

Svartskallar - Så funkar vi är riktigt läsvärd och dessutom kom jag över den gratis. Många kloka ord som gör att man öppnar ögonen aningen mer än tidigare. Citatet här under skulle lika gärna kunna vara sagt av mig, fast jag hade behövt betydligt fler ord för att få ur mig samma sak.  



Nyamko Sabuni, 34 år, Riksdagsledamot 
Svartskallar
"På grund av att vår skola inte är individanpassad fick jag aldrig chans
till en optimal utveckling efter egna förutsättningar. Jag anser att skolan
 inte bara ska ge oss beröm utan också utmaningar och stimulans så
att lusten att lära hålls levande. Därför kan skolan inte bygga på att
alla elever ska lära sig samma saker, på samma sätt under samma
tid. Nya pedagogiska metoder och idividualiserad undervisning
bör utvecklas. [---]"


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits