Hyllning till kaffet

Utan mitt dagliga behov av koffein, nikotin och motion så går jag under. Alla tre hänger ihop.
Får jag inte koffein så orkar jag inte motionera.
Får jag inte nikotin så är inte kaffet lika gott.
Får jag inte motion så tyngs samvetet av den större dosen kaffe och snus.

Igår började jag jobba åtta och då jag bara sovit fem timmar under natten så blev det till att hälla i sig på tok för många koppar kaffe. Munnen gick i ett när jag satt i kassan. Liten biverkning jag får av för lite sömn och för mycket koffein.
Samma sak har jag gjort idag, galet mycket kaffe för att orka med allt tråkigt. Men det mesta är gjort iallafall.

Jag läste om antiken i badkaret, pluggade spanska vid matbordet, städade rummet när släkten kom på besök, pratade engelska med smutstvätten och klistrade ihop fotoalbumet samtidigt som historiaprogrammet gick på tv.

Det gäller att vara effektiv.
Men nu får ni ursäkta, termosen väntar och så gör även mina 72spanskaglosor som måste sitta som ett smäck på tisdag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits