Min åsikt angående Kent.

Jag satt som vanligt och läste på Hurrabloggen och kom fram till ett inlägg som handlade om Kent, eller snarare ett inlägg som visar hur klyftiga många av deras fans är.

Min åsikt är enkel, från början var de ett vanligt svenssonband med halvtaskiga texter. Det enda som skilde dem lite från mängden var Jocke Bergs förmåga att ständigt låta som en självmordskandidat.
Jag står inte ut med musiken, inget konstigt i det. Men det värsta är att jag hyser agg för 90% av alla deras fans också. Just för att det alltid lyckas komma minst tre-fyra åsikter jag stör mig ofantligt på under ett enda litet kort samtal med en sådan människa. När de i efterhand glatt upplyser om att de äääälskar Kent så är det inte svårt att dra alla över en kam. Detta har hänt för många gånger för att jag ska kunna skämmas över att tycka illa om en hel folkgrupp. Jag gör det rakryggad.

Musiken de gör får mig deprimerad och fansen får mig att må ännu sämre.

Jag hoppas verkligen att jag har ruggigt fel när jag sopar in alla under samma matta, men hitills har jag inte sett några som helst bevis för det..

Kommentarer:
Postat av: Pillan

men Petra då, jag som inte ens kan gå utan din luft i mina lungor.. HA HA.. Kent- fans.. puh

Postat av: tildan

du och jag petra. men william är för underbar han (kentfan)

2006-09-06 @ 17:23:46
URL: http://pimmelina.blogg.se
Postat av: Béatrice Karjalainen

Jag vill inte ligga under någon matta med massa konstiga typer. Själv avskydde jag Kent och vägrade lyssna på deras musik fram tills Vapen & Ammunition kom som jag råkade börja gilla utan att veta att det var mitt stora hatobjekt Kent.

2006-09-10 @ 00:14:56
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Magnus

Jag har pendlat med mitt gillande av Kent. Första gången jag såg dem tyckte jag att Berg var så otroligt pinsam, försökte se ut som Brett Anderson på scen osv. Sedan kom jag att gilla några av deras låtar men har aldrig riktigt tyckt om att se dem live.

2006-09-11 @ 09:24:00
URL: http://magnus.blogsome.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits