Ett inlägg med klös

Min familj drar åt sig katter. Under våra år i detta hus så har vi hunnit med tre olika katter. Både jag och min far avskyr dessa pälsbollar, men mest hatisk är Larson. Han gör inget annat än att skälla, yla och försöka bita igenom dörrar för att få tag på dem. Här kommer en lista över "våra" katter.

1. "Vi-tar-tvättmaskinen-men-ni-får-en-katt"-katten.
Tidigare ägarna av vårat hus plockade, som ni säkert redan förstått, på sig tvättmaskinen och for. Kvar lämnade de en tanig katt som krävde mat och husrum. Hur denna konflikt löste sig ska jag låta vara osagt, jag var under 10-strecket någonstans, men jag vet att vi senare hade ett mer funktionellt tvättrum och aldrig ställde fram någon klösbräda.

2. "Tidigt-på-morgonen-i-källaren"-katten.
Detta är skräckupplevelsen utöver det vanliga. Jag strosar runt på morgonen innan skolan börjar och när jag ska ner till källaren & tvättstugan för att bestämma mig för dagens outfit så står det en katt i trappen.
Hur reagerar man? Inte går man till skolan i handduk för det. Blev till att plocka fram en innebandyklubba och jaga skrället på lagom avstånd. Förmodligen var jag räddare än odjuret.

3. "Störa-Larson"-katten
Detta är den senaste kissemissen i vår samling och han är nästan värst. Tjock, röd och utomordentligt slug har han slagit sig ner på våran trappa. Detta gör hunden fullkomligt galen. Var femte minut startar en skall/yl- orkester som är nästan omöjlig att få stopp på. Eftersom det sitter lappar på stan upp med en liknande katt, som är saknad, som kommer från Sparreholm så är mamma övertygad om att denna pälsboll är
Jimmas fel. Vilket jag tycker är ganska roligt.

Kommentarer:
Postat av: Jimma

Jag vill minnas att vi hade en katt liknandes nr.3, som strök omkring hemma hos oss när jag bodde i Sparreholm. Man får ju konstiga vibbar. Är det mig han vill åt?

Postat av: Pillan

Jag anser att Pirjo har en viss poäng med sin teori. Helt omöjligt är det ju inte! :P

2007-02-22 @ 14:01:46
URL: http://obeskrivlig.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits