Ge mig ett par glasögon och en kopp kaffe.

En och en halv timme lite drygt, har jag ägnat åt att plugga Naturkunskap. Jag vet inte om det är för att ämnet i sig är rätt ointressant eller om det är på grund av brist på sömn och vila, men jag är helt slut i huvudet nu. Kom en bra bit på väg iallafall. Det är egentligen fel att säga att ämnet är ointressant, ordvalet är så illa som det kan bli men jag kom helt enkelt inte på något bättre. Jag uppskattar kemi, biologi och fysik, det är intressanta ämnen. Här är vi dock bara och skrapar lite lätt på ytan och genast försvinner mycket av förståelsen och nyfikenheten som man annars skulle få. Men att läa de andra tre på distans utan lärare känns mastigt, kan eventuellt komma senare när det är dags att fylla ut schemat utöver kärnämnena.

Anyway. Snart dyker Albin och Emelie upp. Jag tänker ägna närmaste tio minuterna åt en snabbröjning så jag slipper springa runt och störa mig på oredan senare.

På tal om rubriken så är jag fortfarande ganska övertygad om att ett par läsglasögon skulle vara på sin plats. Ingen annan vill dock bekräfta detta fenomen, men jag anser att huvudväken och tröttheten i ögonen varenda gång jag läser talar för sig själv.

Har ett svenskaarbete som ska redovisas imorgon också. Topp. Där har jag knappt börjat, bara skrivit ut fakta och gått lös med markeringspennan. Får läsa in mig lite på de fem författarna innan jag somnar ikväll och improvisera asset imorgon.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits