Dagens gästförfattare är Elin. Varsågod.

Dag 1.

21.05 Telfonen ringer. Hallå, det är Petra. Tåget är inställt. Det kommer nån jävla ersättningsbuss istället. Om en stund tydligen. Det var en olycka eller nåt hinder eller dylikt så tåget kommer inte fram. Så tråkigt. Jag blir bara lite sen! Hejdå!

21.20 Telefonen ringer igen. Hallå, Petra igen. Undra när bussen kommer, det börjar bli lite kyligt. Det är jag och en till parling här som står och väntar. Men jag håller ut. Jag blir bara lite mer sen. Vi hörs sen. Hejdå.

21.30 Telefonen ringer. FY FAN vad kallt det är. Nu får bussjäveln ta och komma. SKa det vara så svårt att komma hit? Jag fryser ihjäl.

21.33 Telefonen ringer.. igen. Du Elin, nu står inte tåget med där på den där informationstavlan. vad betyder det? Kommer det ingen buss? Jag hoppas... du vänta, jag måste lägga på. Vi ska ringa och kolla. Hej!

21.50 Guess who.. Det kommer en buss! Den avgick från Katrineholm nyss så snart är jag on the road! Stelfrusen som en pinne men jag håller humöret uppe.

22.13 Bussen entrar Flens station och Petra och parling påbörjar sin resa.

23.01 Bussen släpper av Petra på tågstationen i Eskilstuna.

01.00 Petra står utanför min dörr efter en sen middag på bangårdsgatan.. eller liknande.

Det var kvällen. Ganska mysigt för oss som fick sitta inne och med spänning följa scenariot. Mindre kul för blogginnehavaren i fråga. Godnatt, dags för dag 2.

Dag 2.

Dagen började lysande med ett uppvaknande till Bobby McFerrin - Don't worry, be happy.
Tyvärr resulterade timmarna ute i kylan att Petra drog på sig sjukdom i form av illamående och feber, så sovmorgon var ett faktum. Efter det mysiga uppvaknandet så klädde vi på oss och traskade ut på stan.
Väl där fick jag och Josefina överraska Petra med trökinköp eftersom hennes energi ínte riktigt var på topp. Hon gick hem och lade sig medan vi shoppade trröja och födelsedagspresent.
Efter upphämtningen av Petra och avlämning av Josefina så styrdes kosan hemåt mot Djurgårnsparken. Till sin förtjusning fick Petra syn på en tom glasskål som stod och samlade damm hemma hos mig innan vi gav oss iväg. GULDFISK! skriker hon. Så vi gick och köpte en guldfisk. Jag äger numera en guldfisk - Pebben. Hoppas att han trivs.. Vid en Google sökning på Internet stod det att Guldfiskar behöver minst 60 liter vatten. Min har inte riktigt lika mycket.. gansk mycket mindre faktiskt. Men jag tror han trivs ändå. Bild på den nyblivne familjemedlemmen kommer upp här inom kort.
Nu väntar en middag på Papas Tapas med massa god mat och något enstaka glas med förfriskningar.

Simma lugnt alla!


Puss & Kram Elin


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits