Lediga dagen

Jag har jagat upp mig själv, gjort mig iordning och traskat hem till mina föräldrar. Tanken var att jag skulle jaga upp lillebror så han inte missar tandläkaren om en halvtimme. Huset stod tomt och istället fick jag börja ringa runt till hans vänner för att jaga upp honom. Landade tillslut hos Dacke där han låg och sov. Nu hoppas jag att han är på väg hem, annars ligger han illa till. Om jag struntat i en sovmorgon för att få iväg honom och kolla tänderna, då ska han tamefan dit också. Resten av dagen ska jag sörpla litervis med kaffe och plugga religion tills hjärnan blöder. Framåt kvällen kör jag säsongens första innebandyträning vilket är på tiden, ett uppehåll på två veckor varje vår räcker utmärkt för min del, jag blir knas utan att springa runt efter en boll. Förkylningen hänger dock i så det får bära eller brista, halsen har iallafall gett med sig. 

Vart har ungen tagit vägen? Så här lång tid tar det inte ens att gå hem från där han är och Putte åker dessutom moppe. Ett redigt slag i magen ska han ha.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits