Egendomlig utmaning.

Helena taggade mig till en utmaning, så nu kör vi.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag tål nästan ingenting. Utan att vara fullständigt överkänslig så är jag smått allergisk mot nötter, dun, parfymer, hö, pollen, citrusfrukter och så vidare. Det skummaste är kanske färgämnen, utslag och rodnader dyker alltid upp i samband med godisgoffande. Enligt läkaren så ska jag bara äta choklad, möjligtvis lakrits, i godisväg. Tyvärr så är det omöjligt eftersom vi numer säljer röd meter-snören på jobbet. 

2. Det absolut värsta jag vet är folk som låter när dem äter, jag kan tappa humöret totalt och klarar inte av att lyssna på det. Smaskande eller högljutt sväljande, jag klarar inget av det. Ser det som ofattbart otrevligt och kan vara tjurig i flera timmar.  

3. Jag får rysningar när jag kollar på hockey och skridskorna skär mot isen, när någon tuggar på isglass, när jag ser äckliga djur, när frysen ska rengöras, när jag behöver gå på toa, när folk luktar illa. Jag ryser helt enkelt ofta och utan egentlig anledning, detta blir ännu värre när jag är bakfull.

4. Mina fotleder knakar. Alltid. Dessutom så är fötterna svinkalla, himla mysig blandning kan jag tala om.

5. Jag har tränat in en riktigt falsk ton som jag använder när jag visslar på jobbet. Enbart för att reta gubbarna på lagret när jag jobbar. Den är gäll och hemskt irriterande sägs det. Med andra ord så har min mission lyckas. Det ska tilläggas att de gånger jag inte visslar eller sjunger så är jag på hemskt dåligt humör och då ska man undvika mig i kassan/ute på golvet. Ica kan få en på överjävligt humör.

6. Jag kan inte cykla när jag är nykter. Somliga vinglar på fyllan, jag både går och cyklar rakare när jag är lite rund om fötterna. Förövrigt så är mina cykelincidenter alltför många för att jag ska våga mig upp på det färdmedlet förutom i absoluta nödfall.

Vet inte hur egendomliga dessa var, men här kommer listan på de som är utmanade;
Matilda, Jimma, Sebbe, David, Linda K och Sara

Kommentarer:
Postat av: Helena

Schysst! Du klarade utmaningen! :-) Alltid roligt att konstatera att man inte är den enda människan i världen som är lite udda... Och jag kan hålla med om det där med folk som smaskar när dom äter... *ryyyys*


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits