Vart tog det vackra vädret vägen?

Jag hittade kontokortet igår, eller det var snarare så att Albin hittade det. Vi åkte ut till stugan för att leta lite och jag hade tappat det på parkeringen. Hade inte Al varit kissnödig så hade vi nog aldrig kollat just där det låg, lite tur ska man ha. Vi åkte till Jysk och jag inhandlade gardiner och en fotölj.

Fotöljen är utan ben, man kan gunga i den och dessutom har den inbyggda högtalare så man kan koppla den till tv, video eller dator. Hur skön som helst, den kommer stå fint i vårat vardagsrum.

Jag och Karln bokade in helgen i Göteborg igår, valde hotell och bokade hemresa. Ditresan väntar vi lite med. Det gäller att vara småkall om man vill åka till ett humant pris, annars får man vackert punga ut 700kr var för bara tåg och det är inte så frestande. Ska i vilket fall som helst bli skönt att komma bort litegrann.

Sista delen av detta inlägg måste jag få gnälla lite; jag sitter här i jobbkläderna och trodde att jag började 10.00, när jag ska ta snus ur kylskåpet precis innan jag skulle springa iväg så slängde jag ett öga på schemat och det visar sig att jag börjar 13.00, förvisso skönt att kunna dega några timmar till men det kändes dumt att släpa sig upp i så god tid helt i onödan. Ska ägna en stund åt bokläsning. Dr Strange & Mr Norrell håller jag på med för tillfället, blev lite besviken när jag insåg att den är på svenska och inte på engelska, hade fått för mig att det var så.

Kommentarer:
Postat av: Pillan

Skulle inte du ringa runt sextiden när ni kom hem från Jimmas mamma måntro?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits