Lite innebandy, såklart.

Serien är igång och eftersom jag ville in i det med en kickstart så såg jag till att få spela båda matcherna i helgen.
Div 3 borta i Södertälje var en föga intressant sammankomst. Inget av lagen spelade egentligen innebandy utan det var mest kamp om boll och diverse missar, det hela slutade i torsk för oss och jag vill nog helst skylla det på bristen av snack. Så många lätta markeringsmissar som vi gjorde, mot ett lag som spelade såpass långsamt.. Det är så man blir mörkrädd. Men några matcher till så ska nog D3-laget kunna jobba upp sig rejält spelmässigt.

D2 var inget snack om saken, det hade varit en oerhörd prestation om vi vunnit mot Nykvarn, de är tekniskt bättre än oss, snabbare, bättre flås, mer rörelse.. I princip så är de bättre på alla positioner. Men vi stod emot bra och kan vara nöjda trots 4-8 resultatet, några individuella misstag gjorde att målen rann iväg, men stundtals var det faktiskt riktigt jämnt och skottstatistiken vann vi. Men det gör detsamma när man inte sätter bollarna.

Den här veckans träningar missar jag eftersom jag lyckats pricka in stägningar på illa valda tider, men så kan det vara ibland. Får släpa mig ut och göra något i min ensamhet. Löpning eller gymmet. Pest eller kolera.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits