Gräv ner er och er besatthet

Senaste dagarnas samtalsämne i lunchrummet har varit det faktum att jag - enligt övriga rödskjortade medarbetare - har gått ner i vikt. Detta är något som jag kraftigt motarbetat, främst eftersom de tror att jag gjort med hjälp av att sluta äta. Vilket inte riktigt är min grej. Som ren protest kände jag mig tvingad att köpa med mig en chokladbit upp på lunchen igår och folk höjde faktiskt på ögonbrynen. Det är helt sanslöst hur lite det händer i den där byggnaden.

Förövrigt så kan jag glatt påpeka att jag var hemma hos min käre mor och far igår och lånade vågen. Mina bastanta 68 pannor finns kvar och så länge jag får bestämma så tänker de inte gå någonstans heller. Jag råkar gilla mig själv, men det har folk svårt att förstå.

Anledningen till att de tror att jag hetsbantar? Jag har bytt ut min jobbpyamas som har varit två storlekar för stor, i herrmodell. Mot byxor i rätt storlek och en figursydd skjorta. Dessutom blev jag faktiskt lite brun under semestern och det hjälper säkert till endel.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits