Hur man handlar

1. Plocka på dig dina varor i valfri takt.
2. Ställ dig i kö
3. Plocka upp dina varor på bandet, hälsa på kassörskan om denna är trevlig nog att hälsa. Annars kan ni strunta i det och gärna göra precis tvärtemot mina följande tips.

När ni plockar upp varor så finns det alltid lite saker att tänka på. Ska ni köpa 10L mjölk och två påsar med maränger så är det ganska logiskt att lägga upp marängerna sist, detta underlättar framförallt om ni handlar mycket. Ska ni bara köpa dessa två så gör hur ni vill.
Visst är det trevligt att få alla streckkoder åt samma håll, men det är avskyvärt att behöva vänta på någon som står och vrider på varorna tio gånger och sedan lägger upp dem på bandet, då är det bättre att låta bli. Vi hittar dem snabbare.
Bygg inga varuberg, detta kan förstöra en hel dag för en kassörska. På de flesta ställen finns dessutom skyltar angående detta, ignorera icke. Varorna ska ligga en och en. Då går det snabbast och det är trevligast.
Lägg inte varor ovanpå plastpåsen. Det gör så att vi antingen får rycka utav bara helvete för att få loss den, eller måste göra massa onödiga lyft.
Vi går vidare, jag har egentligen hur många idéer som helst på den här punkten, men jag låter dem vara.

4. Ska du betala med kort kan du dra det redan innan varorna är färdigscannade av kassörskan. Du får iallafall bonus på alla varor och det kommer inte dras några extra pengar från ditt konto. Magiskt va?
5. Glöm inte att godkänna. Vill du inte ha kvittot så kan du säga det och gå och packa. Du har nu klarat dig igenom som en precis lysande kund ocg humöret stiger litegrann på den uttråkade medarbetaren.

(6. Om du, mot förmodan, ska använda kontanter så är du så gott som förlorad redan, det spelar ingen roll hur pedantisk en människa är, det tar iallafall bra mycket längre tid och skapar mer frustration "vänta jag tror jag har 6.50" "Nej det hade jag inte" "jooo vänta här var en femma" "NÄ FAN, använd tjugan du fick för en kvart sen". Jag hatar kontanter och jag tror det ligger något i ordet som visar vilka som klamrar sig fast vid dessa bakteriebomber. konTANTER)

Kommentarer:
Postat av: Pillan

Men man måste medge att säkert åttio procent av scanningstanterna betalar med kort, och att de dessutom är snabba. Bortsett från de halvdöva och halvdöda det vill säga.
Jag skulle vilja bannlysa alla som inte har någon kod till sitt kort, och som därför visar fram legitimation. Hur svårt ska det vara att komma ihåg fyra siffror man använder dagligen?

Postat av: elin

Kanske dags att byta jobb? =)

2007-09-27 @ 21:05:06
URL: http://elindolk.blogg.se
Postat av: nathalie

jag tycker att det var ett fint inlägg..
jag tycker nog att man borde skriva ut det och ta med det i icas reklamblad eller varför inte massproducera denna text och skicka ut till flens alla hushåll som handlar på ica :)
haha.. det var bra skrivet.. ska tänka på det nästa gång jag handlar av dig.. är det någon annan ska jag bygga berg till taket
;) haha.

2007-10-05 @ 11:16:41
URL: http://dealskardig.blogg.se
Postat av: Madde

Vi borde sätta den där texten på en stor affish och sen sätta upp när man går in och ovanför kassorna, perfekt.. säg de till rikard.. :D

2007-10-09 @ 18:20:03

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits