Pyssel och knåp.

Idag har vi haft en supereffektiv dag här i stugan. Inte nog med att jag började dagen med att diska (förvisso efter två timmar Mario), efter det kom pappa med kärran och vi baxade ut alla möbler ur gamla lägenheten. Vi och vi. Det var snarare så att pappa och Jimmy slet som djur, under tiden som jag packade ner mina resterande saker i banankartonger. När detta var klart bar de över alla lådor till mig och karln, och så åkte de hemåt familjen för att bära upp de större grejerna där. Jag stannade i lägenheten och roade mig med att försöka placera ut böcker, kläder och diverse på bra platser. 28 kvadrat och alla mina pinaler, det går helt enkelt inte ihop.

Tre papperskassar med kläder till någon mystisk insamling, två lådor kläder till förrådet och en låda hem till mamma och pappa. Trots det får jag inte plats med det jag vägrar slänga. Jag bodde hemma tre år för länge och hann lägga ungefär 36 månadslöner på kläder, har fortfarande inte vant mig vid att inte ha en gaderob som går att gå in i. Byrålådor är det värsta som finns.

Vi har även pantat burkar, slängt skräp och åkt runt med pinaler.

Alla mina tavlor har slängst upp på en och samma vägg och även om somliga säkert tycker det ser hemskt ut så kan jag inte låta bli att älska den väggen. Bäst är att Partybridge-drinkarna har fått sin plats.

Kommentarer:
Postat av: Thess

"Byrålådor är det värsta som finns." Sen att det är våra byrålådor förstärker hela ditt utlåtande. Byrålådor är det värsta som finns, och VÅRA byrålådor är ännu värre. En av lådorna har fullständigt ballat ur och går inte ens att stänga och hänger på ena sidan. Detta efter att jag dragit ut den lådan för andra gången, ibland är man nöjd över sina köp. Detta är inte ett sånt tillfälle. Det spelar ingen roll att den var så billig, för vad vi gjorde var att slänga 500 spänn i sjön.

2008-01-14 @ 07:49:10
Postat av: matilda

Är grymt nyfiken på lägenheten nu ^

Postat av: matilda

Onsdag? DEAL! Då kommer jag tiiidigt. Typ 8? om du ändå är vaken? För jag måste plugga massor den dagen också.. men då hinner vi med lite kaffe och skitsnack innan!

2008-01-14 @ 19:11:28
URL: http://pimmelina.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits