Fruktansvärd ointressant läsning

Efter att ha jobbat konstant ett tag så är jag nu inne på min näst sista lediga dag under denna månadens långledighet. Imorgon ska jag rulla igång allt lite lagom igen. Mina fyra dagar har varit/kommer bli som följer..

Lördag
Vaknade, satte oss i bilen och körde en långfrukost ute hos Jimbos far. Hur många kannor kaffe man kan sörpla i sig under två timmar är numer uppe i tre. Jag upphör aldrig att förvånas. Efter det handlade vi mat och jag lämnade karln för Pernilla. Färgade hår, lagade vegetariskt och började lite lungt med några goda Martini. Vår avslappnade tillställning blev snabbt populär och helt plötsligt var hela verandan full av folk. Ekborgen blev det tillslut och en salig blandning av människor. Bäst var killen från Australien som snodde en båt och fick åka polisbil.

Söndag
Jag var fruktansvärt sliten fram till klockan fem ungefär och då var det dags att försöka styra upp morsdag. Varenda skaplig blomma var slut så hon fick Mankells senaste bok Kinesen, den ska vara bra sägs det. Personligen så vill jag ha Bodströms, men det är inte riktigt hennes favoritläsning som jag tolkar det iallafall. Sen sov jag igen.

Måndag
Jag har tvättat. Punkt.

Tisdag
Litet möte med M på förmiddagen, umgås med Thess, träna fotboll och dammsuga. Det är ungefär vad jag har planerat.

Har jag sagt att karln jobbar natt numer? Han kommer alltså hem någongång efter klockan tre inatt. Stackare.


Kommentarer:
Postat av: Carita

Haha tack tack!

Ja jag har enbart haft bra dagar, men det är pga att jag verkligen trivs på platsen. Och på tal om personalen där, underbart! Bara det gör mycket.

Ne min roliga tjänst är kassan :P helt ok än så länge iaf, men man lär ju lessna lite.



Hur är det med dig då? Ser att du jobbar för fullt som vanligt, kommer du ha nån rolig tid över i sommar? Kram


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits